Livet genom en rosa dimma

Team Cycle Corners cykelblogg om livet klädd i rosa.

onsdag 26 augusti 2009

Slutspurter


Det är slutspurter på många fronter just nu. Först och främst ska jag bara förvärvsarbeta två dagar till innan det är dags att vara hemma med Mille. Det ska bli helt fantastiskt att få tillbringa så mycket tid med honom. Inledningen på min föräldraledighet är också slutspurten för Anna-Sofias och överlappet ska vi tillbringa i Frankrike tillsammans med hennes familj under två veckor. Hojjarna ska med och vi ser fram emot att cykla i några tuffa berg.

Tävlingssäsongen är också inne på slutspurten. Jag slängde nyss ett öga i tävlingskalendern och kan konstatera att det bara finns två race kvar som jag rent teoretiskt kan ställa upp i, Anundsloppet och Sista Chansen. Teoretiskt säger jag för Anundsloppet tyckte jag var ganska tråkigt, men sista chansen kan bli kul. Förhoppningsvis ger frankrikevistelsen goda ben till slutet på säsongen.

Den sista spurten jag tänkte på är den från söndagens tävling, Slottsrundan. Det var ett kul lopp och vi fick till det taktiska och fick bra utdelning genom en dubbelseger där Erik och Damian hade några cykellängder till godo på trean.

Till min stora glädje hade jag dragit slitlotten och tillbringade större delen av loppet i utbrytning och fick offra mig sista varvet. Men vad gör väl det, jag tillbringar gärna lång tid i utbrytning i strålande solsken så länge mina polare blir etta och tvåa. Jag kanske ska nämna att Daniel Lundvall som höll farten sist i spurten blev fyra också. Vad mer kan man önska sig?

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida